W kwietniu 2012r. z USA dotarł do Włoch Cash mob, czyli nowa forma etycznego flash mob, która wspiera małe sklepy i firmy w czasach kryzysu.
fot.ilgiardinosegretodidebby.blogspot.com |
Chodzi o to, żeby zakupami ratować małych przedsiębiorców i sklepikarzy, którzy są przygniatani agresywną konkurencją wielkich sieci dystrybucji. Każdy klient dziś może stać się aktywnym "graczem" na rynku.
Jeśli mały lokalny sklepik ma trudności finansowe i walczy o przetrwanie, przy czym nie ma własnych środków na odpowiednią reklamę i promocję, może go uratować właśnie cash mob:
gdy tego samego dnia pojawi się u niego przykładowo 100 klientów (powiadomionych za pomocą mediów, internetu, itd.) i każdy z nich kupi chociaż jeden artykuł za 10 euro, taki sklepik nagle ma za co opłacić podatki czy spłacić kredyt za zamówiony towar).fot.si24.it |
Tak właśnie tworzy się kultura "odpowiedzialnej konsumpcji" - twierdzą organizatorzy - zmieniając mentalność klientów, informując ich, jak aktywnie wybierać, a co za tym idzie, głosować własnym portfelem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz