3 lutego 2014

Włoskie filmy na Walentynki



Jeśli nie macie jeszcze pomysłu co robić w wieczór walentynkowy, to zawsze można zaszyć się w domu z dobrą pizzą i filmem DVD. Może to nie jest nadzwyczaj oryginalny pomysł, ale za to sprawdza się zarówno w przypadku szczęśliwych par, jak i przygnębionych singli...


A wybór jest duży. Oto kilka propozycji włoskich filmów na tę okazję:
Tre metri sopra al cielo
Scusami se ti chiamo amore
La seconda volta non si scorda mai
Notte prima degli esami
L'uomo perfetto
Le fate ignoranti
Manuale d’amore
Questa notte è ancora nostra
La finestra di fronte
L'ultimo bacio
Parlami d'amore
Come tu mi vuoi

9 komentarzy:

  1. pomimo że jestem sama, chętnie coś wybiorę i obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można się lepiej skupić na treści ;)

      Usuń
  2. Mnie ta pizza bardziej odpowiada, bo z językiem włoskim ciągle mam kłopot.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. e tam... chyba nie jest tak źle, a do pizzy coś by się przydało...

      Usuń
  3. Adoro la finestra di fronte! Bacissimi ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam La finestra di fronte e Le fate ignoranti. Polecam obydwa, a szczególnie podoba mi się muzyka z La finestra di fronte. A jeśli możesz przetłumaczyć tytuł Le fate ignoranti, ponieważ mam z tym problem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Le fate ignoranti", czyli dosłownie "wróżki ignoranti" (w sensie: niewiedzące) to tytuł nawiązujący do obrazu belgijskiego surrealisty René Magritte'a - “La fée ignorante”,1956. Reżyser widzi bohaterkę odkrywającą przeszłość męża podobnie jak wróżka René Magritte'a wyczarowująca magię, ale nie widząca w niej sensu.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. przepraszam: "wróżki ignorantki" (w sensie: niewiedzące)

      Usuń