Włochy to nie tylko bezcenne zabytki historii. Niektóre miasta postawiły sobie za punkt honoru inwestowanie w super nowoczesną architekturę o oryginalnym charakterze.
9 czerwca w Reggio Emilia zainaugurowano niezwykłą stację kolejową Reggio Emilia AV Mediopadana zaprojektowaną przez światowej sławy hiszpańskigo architekta Santiago Calatrava Valls. (Warto przypomnieć, że Calatrava jest także autorem mostu Ponte della Costituzione w Wenecji, otwartego w 2008r.)
9 czerwca w Reggio Emilia zainaugurowano niezwykłą stację kolejową Reggio Emilia AV Mediopadana zaprojektowaną przez światowej sławy hiszpańskigo architekta Santiago Calatrava Valls. (Warto przypomnieć, że Calatrava jest także autorem mostu Ponte della Costituzione w Wenecji, otwartego w 2008r.)
fot.urbanfile.org |
Na tej stacji zatrzymują się pociągi dużej prędkości na linii Mediolan - Bolonia, w związku z czym przewiduje się średnio przepływ 2 mln pasażerów.
Stacja znajduje się w odległości 4 km od centrum miasta i zarazem kilkaset metrów od stacji poboru opłat na Autostradzie del Sole.
Stacja znajduje się w odległości 4 km od centrum miasta i zarazem kilkaset metrów od stacji poboru opłat na Autostradzie del Sole.
fot.bologna.repubblica.it |
Stacja skonstruowana jest z 19 śnieżnobiałych geometrycznych segmentów połączonych ze sobą na kształt sinusoidalnej fali o długości 483 metrów.
Wokół stacji zaprojektowano tereny zielone wzdłuż linii kolejowych i przed głównym wejściem, a parkingi znajdują się w podziemiach.
fot.municipio.re.it |
Oprócz stacji kolejowej, Santiago Calatrava zaprojektował dla miasta także trzy równie okazałe mosty wznoszące się ponad Autostradą del Sole i linią kolejową. Budowę mostów ukończono oficjalnie w 2007r.
fot.visititaly.it |
Mosty, zwane Le Vele, czyli "żagle" sprawiają wrażenie wyjątkowo lekkich i smukłych łuków. W rezultacie konstrukcje są ogromne, o wysokości 50m.-70m, i są widoczne z odległości kilku kilometrów.
Niezwykłe konstrukcje!
OdpowiedzUsuń