Social travellers, czyli social podróżnicy to turyści, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami z podróży na portalach internetowych.
Dzięki nowej platformie Freeppie, utworzonej przez trzech młodych przedsiębiorców z Florencji, social podróżnicy, którzy publikują online swoje wrażenia z pobytu w hotelach, hostelach, restauracjach, barach, itp, gdy uzbierają odpowiednią ilość punktów mogą skorzystać z darmowych lub zniżkowych ofert umieszczonych na portalu.
Na ofertę składają się niezarezerwowane dotąd pokoje lub stoliki w restauracjach (coś w rodzaju "last minute"), które właściciele oddają do dyspozycji w zamian za recenzje ze zdjęciami na portalu (czyli reklamę).
Recenzje muszą być publikowane w sieci social, np. na Facebooku, w chwili korzystania z nich, czyli tzw. instant review.
Inicjatywa zdobywa coraz większą popularność, zarówno u operatorów turystycznych, hotelarzy, restauratorów, którzy nie muszą inwestować pieniędzy za "zaistnienie" w sieci, jak i u użytkowników (szczególnie młodych).
I tak w krótkim czasie toskański Freeppie stał się realną konkurencją dla kolosów takich jak Tripadvisor czy Groupon.
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńbardzo zacny pomysł;)
Usuń