29 listopada 2012

Adwokaci ulicy – bezpłatna pomoc prawna we Włoszech


Już w ponad 30 włoskich miastach działają Avvocati di stradaadwokaci ulicy, prawnicy wolontariusze, bezpłatnie udzielający prawnej pomocy wszystkim, których na to po prostu nie stać.  

Pierwsze takie grupy adwokatów powstały ok. 2000r. w Bolonii, później w 2002r. w Mediolanie, aż wreszcie narodziło się ogólnokrajowe stowarzyszenie Associazione Avvocato di strada.

Należy do nich tysiące młodych adwokatów (większość ma ok. 30 lat), służą nie tylko poradą prawną, ale i wszczynają procesy, mając na koncie wiele sensacyjnych zwycięstw w sądzie.


Ich klienci to głównie cudzoziemcy, imigranci, ale także tzw. vittime della crisi e nuovi poveri – „ofiary kryzysu i nowi biedni”, a więc zwolnieni z pracy, zadłużeni, osoby żyjący w separacji, rozwodnicy, pracownicy free-lance, pracownicy na nietypowych kontraktach, emeryci na pograniczu ubóstwa, i bezdomni...

Imigrantom zazwyczaj potrzebna jest podstawowa pomoc w zdobyciu zameldowania w danym mieście (residenza), bez tego nie mogą dostać pracy, nie mają możliwości bezpłatnego leczenia, starać się o mieszkanie komunalne, zasiłek, itd. Praktycznie bez zameldowania dla miasta taka osoba „nie istnieje”.

Obywatelom Włoch i z Unii Europejskiej, adwokaci ulicy na ogół służą pomocą w składaniu skarg i zażaleń do pracodawcy, rozwodnikom w walce o dom i majątek, itd.

Wykaz miast i szczegółową listę punktów, gdzie można zgłaszać się po takie porady prawne znajdziecie na stronie: http://www.avvocatodistrada.it/

21 komentarzy:

  1. Popdoba mi się taka tendencja rozwojowa, kiedy każdy będzie pógł bezproblemowo skorzystać z pomocy prawnej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kaspzyk Marian po26 sierpnia 2015 08:32

    szukam pomocy w odzyskaniu moich pieniędzy za pracę we Włoszech .pracowałem legalnie posiadam wszystkie dokumenty . pracodawca żąda świadków czy muszę ich mieć ,czy nie wystarczą same dokumenty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JEZELI MASZ DOKUMENTY ZE PRACOWALES NIC WIECEJ CI NIE POTRZEBA

      Usuń
  3. To jest dobre tym bardziej, że teraz oszustów jest dużo i tak na prawdę pomysły są coraz bardziej wymyślę, coraz więcej osób się na to nabiera.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dostana pare strzslow na otrzezwienie to wkoncu sie zatrzyma ta skorumpowana karuzela.

    OdpowiedzUsuń
  5. A mi się to podoba. Bo ludzie się boją iść do prawników, czy adwokatów. Myślą, że się nie dogadają, a przecież my to też ludzie. Nie bójcie się, to nie są ogromne pieniądze. na prawdę można korzystać z naszych usług.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jestem przekonany, czy taka droga jest dobra. Można się łatwo naciąć na oszustów. Wolę korzystać z usług kancelarii o nieposzlakowanej opinii i wiadomym pochodzeniu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam mam pytanie .. mieszkam we wloszech 11 lat mam dwoje dzieci (ojciec polak) gdy nasze dzieci sie urodzily na terenie wloch my rodzice niemielismy meldunku wiec dzieci tez nie dostaly lecz po pewnym czasie udalo nam sie miec wszystkie dokumenty zgodne z prawem na pobyt we wloszech,..(mamy zezwolenie na pobyt staly ,mamy lekarza,kontrakt na mieszkanie .itd) dzieci nasze maja 8 i 10 lat lecz urzad niechce zrobic meldunku .. za karzdym razem gdy sie zjawiamy wymyslaja cos innego .. ze jakies dokumenty z polski sa potrzebne , a to paszport,a to wykaz zarobkow rocznych .. co tak naprawde jest potrzebny by zameldowac dzieci urodzone tutaj we wloszech ,chodza tutaj do szkoly ,maja opieke mwdyczna .my rodzice wszystkie dokumenty ,zezwolenie na pobyt staly .. prosze o pomoc .. dziekuje !!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniale, że coraz więcej osób ma dostęp do pomocy czy porady prawnej.

    OdpowiedzUsuń
  9. Szukam pomocy polaka miszkajacego w la spezi prawnika ktory pomoze mi wyplacic pieniadze z konta mojej zmarlej mamy ktorej bylem jedynym synem i spadkobierca. Nie znam jezyka a nie stac mnie na adwokata niestety

    OdpowiedzUsuń
  10. Warto wiedzieć takie rzeczy bo nigdy nie wiadomo kiedy się to może przydać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Hi there, You've done a fantastic job. I will definitely digg
    it and personally recommend to my friends. I am confident they'll be benefited from this web site.

    OdpowiedzUsuń
  12. U nas też pasowałoby wprowadzić taką nieodpłatną pomoc prawną

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam pytanie wynajmujemy apartsment 4+4 wlasciciel sprzedal i co ma prawo wywalic nas jak to wyglada

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam.
    Mam pytanie odnośnie mojej Przyjaciółki . Moja koleżanka11lat temu wyjechała do Włoch do pracy, poznała Włocha wyszła za mąż zakochani. Jej mąż przed ślubem zrobił rozdzielnosc majątkowa po 6 latach wspólnego życia i pracownia wręczył jej pismo o seperacji, zdradzał ją w małżeństwie, ona z godnością odeszła zdomu wiedząc że jej mąż ma kochanki.otorz teraz jej dramat się zaczyna. Znalazła sobie pracę na polu w jakiejś firmie na czarno żeby przeżyć, jechała wieczorem od znajomej w odnośnie pracy.byl deszczowy jesienny wieczór i miała wypadek tak ciężki że była w śpiączce 3 miesiace i ratowano jej życie miała peknieta 2 krotnie czaszkę niedowład prawej strony ręki i nogi była po wypadku jeszcze rok na plebani we Włoszech u jakiegoś księdza z jej matka zanim wrócili do Polski moja przyjaciółka nie wiedziała w jakim świecie żyje po kilku latach rehabilitacji i nauki w Polsce rozumie co się stało nie zawsze ale rozumie ma zawieszenia jeszcze w mózgu. Teraz jest zdana sama na siebie jej matka zachorowała na demecje starcza i nie idzie się z matką do gadać... Matka była we Włoszech jak ona miała wypadek po jakimś czasie poznała ludzi u księdza którzy zaproponowali jej ze będą jej opiekunami we Włoszech i od jakiegoś czasu dostawała pieniądze z Włoch po 260 euro ona nie pamięta czy kiedyś dostawała ona pamięta tak z 2 lata ma adresy do tych ludzi prosiła ich żeby wysłali jej wszystkie dokumenty związane znia bo w Polsce chce złożyć na rentę. Bo niema z czego żyć te włoskie małżeństwo niby jej opiekunowie kłamią że dokumenty wysłali do tej pory nie doszły a są potrzebna. Nawet nie wie moja przyjaciółka czy jest jeszcze mężatka.. W Polsce jej wydali teraz akt małżeństwa że jest zonata. Ona nie ma jak sprawdzić bardzo proszę o pomoc to jest do tych opiekunów tel. Nazwisko costa imie graziano. teraz zony costa rozalina domowy 00390458343308 komorka 3497408268 Bardzo proszę o pomoc z góry bardzo dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  15. Adwokat nie może nic już zrobic. Miałem wypadek na motorze. Chciałbym porozmawiać i prosić o rade

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam 8 lat we Włoszech jak będę miała emeryturę socjalne po osiągnięciu wieku 67 lat muszę być tu we Włoszech i być zameldowania zaznaczam że wynajmuje mieszkanie bo w Polsce w maju będę miała emeryturę dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo dobry pomysł, wszędzie powinny być darmowe porady.

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam serdecznie z całego serca Proszę o pomoc jesteśmy w strasznej tragedii nie wiedział już drugi rok mojego brata dzwoni raz w tygodniu do mojej siostry bo może co jednej osoby z rodziny skończyć przebywa w areszcie karnym w lucyferze zamknęli go 2 lata temu przybywa tam bez wyroku oznajmili mów poniedziałek że grozi mu 30 do dożywocia kolega który z nim był wyszedł po roku czasu dowiedzieliśmy się o tato bohaterze miał adwokata płatnego które zapłacił za niego szef z kampanii gdzie pracował Coś tu śmierdzi cała sprawa dwóch miał mój brat już adwokatów każdy masz blokuje i nie daje nam żadnych informacje pierwszy na początku rozmawiał ze mną i mówił że mój brat wyjdzie po roku czasu jak wyszedł kolega zaczęłam pytać się adwokata dlaczego jak pan mówił że nie ma śladów na mojego brata stwierdził że dostał prywatnego adwokata i go wybronił mój brat stwierdził że chce dalej walczyć bo jest niewinny policja go wzięła Bo leżał przy koledze który był martwy i go podnosił że ma iść do pracy bo w ciężkim szoku policja go zawiozła jego przesłuchiwali Dali mu do podpisania dokumenty bez żadnego tłumacza a tymczasem zawieźli go do więzienia dochodzi a później do do foggi a później do lucera tam przebywał karę 2 lata bez wyroku Tymczasem po roku Darek wyszedł z więzienia a mojego brata oskarżyli o morderstwie nie wiem co mam robić z całą rodziną rodzina siedzi w domu i płacze nie mamy żadnej pomocy Dzwonimy do konsulatu ale wysłaliśmy maila o bezpłatnego adwokata na razie nic się nie odzywa jest cisza konsul dopiero Wysłał maila żeby skontaktować się z moim bratem Martwię się że brat wróci do nas ale nie żywe tylko we worku Ja wierzę że on tego nie zrobił bo dzwonił do mnie w tą noc i ze mną rozmawiał wieczorem a jego kolega zagrażał się drugiego dlatego że na nim się wyżywa Wow aż f nie zwracał uwagi Brat dopiero co przyjechał do Włoch cała kara spadła na mojego brata potrzebuję adwokata który pomoże mu Wiem że jest niewymienne Bo siostra drugiego oskarżonego zadzwoniła do mojej mamy bo znając się z pracy i jak zamknęli kolega mojego wraca to ona zadzwoniła i powiedziała że w nocy i napisał sms-a że zabił kolegę jak go wypuścili po dwóch dniach na 2 dni nawet nie wiem dlaczego go wypuścili to ona stwierdziła że nic nie mówiła moja mama dzwoniła wszędzie żeby sprawdzili telefony po dwóch latach oznajmili mojemu bratu w sądzie że telefonów nie będą sprawdzać bo nie ma na to czasu nawet nie pobrali plików tylko sprawdzili po ludzku telefony Etna co jak każdy może to w domu Przecież normalny człowiek wykasuję sms-y i wykasuję ze skrzynki A mi nic nie zrobili żeby pomóc mojemu bratu po prostu go oskarżyli i nie pomogli mu się nawet bronić adwokaci nas ciągle usuwali ja prosiłam adwokata błagałam wysyłałam mów prośbę o pomoc po prostu błagałam za całą moją rodzinę ale to nic nie dało mojemu bratu ogrodzie 30 dożywocia był lekarz sądowy i stwierdził że tam nie było jednej osoby tylko było kilka ale sąd nic z tego nie zrobił sobie i oskarżył jedną osobę o 30 dożywocia 19 ma dostać wyrok proszę o jakiegoś adwokata dla mojego brata nie umie pisać Dobrze nie wiem od czego zacząć bo tak naprawdę to jestem pierwszy raz w takiej sytuacji i mylę się w słowach ale proszę o pomoc i o odpisanie mi na wiadomość podaję mój numer0048720882455.

    OdpowiedzUsuń