27 sierpnia 2011

Mini pizze ziemniaczane


W mojej domowej biblioteczce znalazłam włoską książkę kucharską sprzed 17 lat. Zaciekawił mnie przepis na małe pizze zrobione z ziemniaków. Podzielę się z Wami przepisem:

Składniki:
  • 300 gram mąki pszennej
  • 2 ziemniaki
  • kilka liści bazylii
  • 150 ml przecieru lub sosu pomidorowego
  • 1mozzarella
  • 5 łyżek oliwy z oliwek
  • sól i pieprz
Przygotowanie:
Obieramy ziemniaki i gotujemy je. Nastąpnie robimy z nich puree.

Dodajemy mąkę, sól, pieprz. Ciasto rozwałkujemy na grubość 2 cm i wycinamy  z niego krążki. Smażymy je na rozgrzanej patelni uprzednio polanej oliwa.
Usmżzone krążki polewamy sosem pomidorowym, kładziemy kawałki mozzarelli i listki bazylii.
Mini pizze wkładamy do piekarnika na 5 minut. Kiedy mozzarella się rozpuści, nasze mini-danie możemy wyjąć z pieca.
Nota:  trochę zmieniłam ten przepis. Zamiast mąki pszennej dodałam żytnią. W domu zabrakło mi bazylii, dodałam kapary.
Wyszła bardzo fajna przekąska na różne okazje: urodziny dzieci, kolację typu szwedzki bufet, "coś na zab" podczas oglądania telewizji...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz