8 kwietnia 2015

Quiz - włoskie wyrażenia potoczne

Na prośbę czytelników od czasu do czasu będę proponować krótki quiz z wybranych zwrotów i wyrażeń z potocznego języka włoskiego. 



Powyżej jedna z pozycji wydawniczych, a poniżej moja propozycja quizu:
Qual è l'opzione giusta - Wybierz odpowiednią opcję:


1. Czuję się fatalnie; czuję się jak wrak człowieka

- Mi sento uno straccio
- Mi sento un canovaccio 
- Mi sento uno strofinaccio


2. To mi nie pasuje; to mi nie odpowiada; to mi nie leży

- Questo non mi gusta
- Questo non mi soddisfa
- Questo non mi va


3. Matematyka nie jest moją mocną stroną

- La matematica non è il mio forte
- La matematica non mi pesa
- La matematica non è il mio braccio destro

4. Prędzej czy później

- Tra poco o dopo
- Prima o poi
- Prima o tardi

5. To nic takiego; to nic ważnego

- non è un gran bene
-  è un non so che
- non è un gran che


Odpowiedzi:
1. a; 2. c; 3.a; 4. b; 5 c

1 komentarz:

  1. O, dziękuję bardzo! świetny sposób na szybką naukę codziennego języka Włochów:)

    OdpowiedzUsuń