4 października 2013

Włoskie zabytki z korków od butelek

Ciro Califano, emerytowany listonosz z Nocera Inferiore (Salerno) zasłynął jako niezwykły artysta korków od butelek, z których potrafi wyrzeźbić prawdziwe dzieła sztuki, wierne miniatury najpiękniejszych zabytków włoskiej architektury, np. koloseum, świątynię Posejdona w Paestum, Castel del Monte, i wiele innych.



Na pomysł rzeźbienia z korków wpadł właściwie przez przypadek, widząc jak w rodzinnej enotece- pijalni wina wyrzucane są tysiące zużytych korków i postanowił je kreatywnie  wykorzystać. 

Aby wyrzeźbić koloseum w skali 1:200 potrzeba ok. 2-3 lat pracy i średnio 20tys. korków.


Autor przyznaje, że otrzymuje wiele propozycji i ofert, ale jak do tej pory nie ma zamiaru sprzedawać swoich dzieł, można je natomiast podziwiać na wystawach. Najbliższa taka wystawa rzemiosła to Maestri in Fiera (6-15.grudnia, Polo Fieristico A1 Expo di Pastorano (Ce), uscita A1 Capua)


3 komentarze:

  1. Mam tych korków po winie i ja, może nie tyle co Ciro Califano z rodzinnej enoteci, ale też się trochę nazbierało he he he! W pewnej enotece widziałam ciekawą konstrukcję artystyczną z korków, bardzo prostą i myśl o wykonaniu podobnej przyświecała mi w zbieraniu korków... ale narazie tylko gromadzę korki i to się chyba nazywa zbieractwo?! Teraz jestem ciekawa co wyniknie z tego mojego korkowego zbieractwa? Dzieła wykonane przez Ciro to naprawdę mrówcza praca!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to do dzieła, Bożeno! Czekamy na zdjęcia twoich pierwszych prac korkowych, nigdy nie wiadomo jaki talent w nas drzemie....

      Usuń