20 kwietnia 2013

Włoskie desery z gruszką


Wybrane proste włoskie przepisy deseru z gruszką:

Gruszki w winie i miodzie

Składniki:
8 twardych gruszek
2 łyżki cukru
1 łyżka miodu
goździki
1/4 litra białego wina musującego

 

Gruszki w czekoladzie 

Składniki na około 4 duże słoiki:
700 gram  gruszek (malych i twardych)
400-450 gram cukru (może być trzcinowy)
pół cytryny
25- 30 gram gorzkiego kakao
0,5-0,6 litra wody
Przygotowanie:
Obrać gruszki i pokroić w ćwiartki. Popryskać sokiem ze swieżej cytryny.
Postawić na gazie garnek z wodą, cukrem oraz startą skórką z cytryny. Gotować tylko 2 – 3 min.
                                          
Odstawić do ostygnięcia. Kiedy nasz syrop będzie letni, należy w nim rozpuscić kakao (ja wlożylam kakao do szklanki, dolałam trochę syropu, dokładnie rozmieszałam i wlałam do garnka z syropem).

                                           
Gruszki ulożyć ciasno w słoikach.

                                           
Zalać syropem czekoladowym, zakręcić słoik. Pasteryzować przez 20 minut.

                                                     
źródło: Moja Toskania
Moja Toskania
http://aleksandraseghi.com/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz