Od 29 listopada 2011 wszystkie firmy, spółki, a
także profesjonaliści tzw. wolnych zawodów wpisani w rejestr włoskiego Registro delle
Imprese muszą posiadać elektroniczną
skrzynkę pocztową PEC - Posta Elettronica
Certificata (Elektroniczna Skrzynka Podawcza), na którą włoska Administracja
Publiczna, lub inne podmioty będą mogły przesyłać oficjalne komunikaty (articolo 16 della legge 185/2008).
PEC umożliwia przyjmowanie i obsługę dokumentów
elektronicznych podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zapewniając dostarczenie komunikatu równoważnego korespondencji
poleconej A.R. – „andata e ritorno”,
czyli z przesłaniem do nadawcy potwierdzenia jej odbioru przez adresata. Tak
więc PEC ma całkowicie zastąpić pocztę tradycyjną (papierową) i fax.
(ciekawostki z prasy: Oipa magazine – Osservatorio su Imprese e
Pubblica Amministrazione, 9/11/2011)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz