fot.automoto.it |
W 2012r. sprzedano we Włoszech nieco ponad 1,4mln nowych samochodów, tj. mniej o 19,9% w stosunku do 2011r.
W innych państwach
europejskich sytuacja również nie przedstawia się najlepiej: Francja -13,9%,
Hiszpania -13,4%. Właściwie tylko w Wielkiej Brytanii notuje się pozytywne
rezultaty: +5,3%.
Tragiczny bilans tego sektoru najlepiej przedstawia sytuacja Fiata. Sprzedaż samochodów Fiata spadła
o 15,8%. Chociaż w 2012r najlepiej
sprzedającym się samochodem w segmencie A (samochody małe, tzw. city cars) we
Włoszech i w Europie okazał się właśnie
włoski Fiat Panda.
Według ekspertów sektoru jedną z podstawowych przyczyn tak drastycznych wyników jest nie tylko ogólnoeuropejski kryzys, ale także nadmierna presja fiskalna we Włoszech. Przeciętny klient musi nie tylko brać pod uwagę cenę nowego auta, ale i jego utrzymanie: rosnące koszty ubezpieczenia, podatek samochodowy (bollo auto), wysokie ceny paliwa, itd.
Teoretycznie w Europie jeszcze stosunkowo najlepiej sprzedają się samochody luksusowe, aczkolwiek samochody marki Ferrari, Maserati i Dodge (z grupy Fiat) w ciągu roku straciły razem 29,7% obrotów.
Według ekspertów sektoru jedną z podstawowych przyczyn tak drastycznych wyników jest nie tylko ogólnoeuropejski kryzys, ale także nadmierna presja fiskalna we Włoszech. Przeciętny klient musi nie tylko brać pod uwagę cenę nowego auta, ale i jego utrzymanie: rosnące koszty ubezpieczenia, podatek samochodowy (bollo auto), wysokie ceny paliwa, itd.
Teoretycznie w Europie jeszcze stosunkowo najlepiej sprzedają się samochody luksusowe, aczkolwiek samochody marki Ferrari, Maserati i Dodge (z grupy Fiat) w ciągu roku straciły razem 29,7% obrotów.
(Ciekawostki z prasy: omniauto.it,
18/01/2013, leggioggi, 12/01/2013)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz