Adotta una buca, czyli "zaadoptuj dziurę" to nowy pomysł urzędu miasta Neapolu, który walczy z kryzysowym brakiem funduszy na łatanie dziur na ulicach.
Tak więc aby obniżyć koszty naprawy dróg miejskich władze Neapolu zwróciły się z propozycją do mieszkańców, sklepów i firm, aby w zamian za darmową reklamę na okres 3 miesięcy w postaci tablicy ogłoszeniowej czy totemu reklamowego w danym punkcie miasta sfinansowali pokrycie jednej z niebezpiecznych dziur w asfalcie.
Burmistrz miasta, De Magistris, tłumaczy, że podobne rozwiązania wprowadziły także inne miasta z pozytywnym odzewem mieszkańców, np. "zaadoptuj tereny zielone", "zaadoptuj skwer", "zaadoptuj zabytek", itd. W trudnych czasach, dodaje burmistrz Neapolu, kiedy obcinają nam drastycznie fundusze, wszyscy powinni zająć się losem miasta, w którym mieszkają, bez względu na podziały formalne: "publiczne-prywatne".
(ciekawostki z prasy: napolitoday.it, 27/04)
Jak podaje tutejsza prasa, w Neapolu nie brak aktywnych mieszkańców miasta. Jeden z nich od jakiegoś czasu zaadoptował całą ulicę via Piscicelli: oczyścił z porozlepianych skrawków reklam słupy, wysprzątał ze śmieci, pomalował i odświeżył donice miejskie sadząc w nich nowe kwiatki, naprawił niebezpieczną dziurę w asfalcie...
(vomero.napoliday,it, 10705/2013)
Czy Neapol stanie się wreszcie wzorem dla innych włoskich miast w najlepszym tego słowa znaczeniu?
Czy Neapol stanie się wreszcie wzorem dla innych włoskich miast w najlepszym tego słowa znaczeniu?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz