10 listopada 2016

Język włoski w biznesie?

Język włoski jest obecnie czwartym w kolejności językiem obcym nauczanym na świecie. 

Jak piszą eksperci, włoska kultura jest włoską ropą naftową. To prawda, wielu chce poznać język kolebki kultury europejskiej, język sztuki, muzyki, miłości... bo włoski jest uważany również za najbardziej romantyczny język świata. 



Tymczasem włoscy politycy zastanawiają się jak przenieść italian sounding do biznesu. Jak promować język włoski w świecie również jako podstawowy instrument polityki zagranicznej i niezaprzeczalny czynnik wzrostu gospodarczego.



Otóż okazuje się, że włoski jest drugim językiem na świecie, zaraz po angielskim, używanym w oznakowaniach handlowych i prezentacji produktów! Wystarczy pomyśleć jak wielkie korzyści przynoszą włosko brzmiące nazwy produktów spożywczych podszywających się pod made in Italy.

Z badań przeprowadzonych przez San Pellegrino w dziesięciu krajach, wynika, że konsumenci są skłonni zapłacić 9% więcej za produkt, na którym widnieje napis "Toscana". 

Warto więc to wykorzystać i dlatego rząd włoski postanowił przeznaczyć 50 milionów na promocję języka włoskiego na świecie. Nie wiadomo tylko ile z tych obietnic uda się zrealizować...

2 komentarze:

  1. Właśnie zastanawiałem się, czy dla osoby, która chce się zaangażować w politykę, np. praca w Unii, język włoski jest przydatny?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie język włoski nie do końca nadaje się do biznesu. Obawiam się, że to może zniszczyć taką przyjemną otoczkę, która się wokół niego wytworzyła przez teatry, muzykę itp. Jak dla mnie jest dobrze jak jest. Niech angielski będzie biznes, a włoski sztuka :P Nie ma co mieszać przyjemnego z odstraszającym ;) No chyba, że mówimy o jakiś znaczkach typu made in italy na jakiś drogich ciuchach itp (ale to też część sztuki poniekąd...)

    OdpowiedzUsuń