19 grudnia 2012

Nadmorskie szopki we Włoszech

fot.fuoridalcaos.com
Szopki we Włoszech są wiekową tradycją i zarazem sztuką rzemieślniczą, którą mieszkańcy miast, miasteczek i nawet małych parafii kultywują, chwalą się i prześcigają w pomysłowych materiałach i sugestywnych sceneriach. 

W nadmorskich miejscowościach można podziwiać prawdziwe arcydzieła z piasku morskiego moczonego w wodzie, szopki podwodne, umieszczane na dnie morza lub akwarium, czy wreszcie charakterystyczne scenki bożonarodzeniowe skonstruowane na historycznych łodziach...

Oto kilka wybranych szopek, które przyciągają co roku tłumy turystów...


Szopka z piasku morskiego: RIMINI (Ice Village) 

                                       

Szopka z piasku morskiego: JESOLO

                                     

Marynarska szopka na pływających historycznych łodziach: CESENATICO (Presepe della Marineria)   

                                        

Podwodne szopki w Akwarium: Acquario di GENOVA

                                       

2 komentarze:

  1. Wyobrażam sobie co czują twórcy takich szopek pracując nad każdym szczegółem. Wspaniałe dzieła, tak samo kruche jak nasza egzystencja, która rozleci się w pył...
    Pierwsza szopka, a tyle w niej treści. Ludzie przy zwykłych codziennych zajęciach i zwierzęta odwiecznie im towarzyszące, tlące się światełka miasta, Święta Rodzina, pasterze, ludziska za murem bacznie przyglądający się niezwykłemu zjawisku, jakim jest nowe życie... i ten mały żółwik....
    Ech..., byłam na plaży w Rimini, biegałam po niej o świcie i zbierałam muszelki... Biegnąc obserwowałam małe stworzonka morskie , które czym prędzej zakopywały się w piasek i czekały na przypływ fali, która je uniesie z powrotem do morza...

    Prespe di sabbia - Jesolo wspaniała, cudowna !!!

    Jakimi niezwykłymi cechami obdarzeni są Ci co tworzą takie dzieła jak te na łodziach i te pod wodą w Genueńskim akwarium. Co za fantazja, wyobraźnia, znajomość Starego i Nowego Testamentu...

    Agnieszko, dziękuję za tę cudna atmosferę. Wzruszyłam się bardzo :))))))*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję za tak piękny i pełen wrażliwości komentarz:))))

      Usuń