30 października 2012

Reputacja marki "made in Italy" drastycznie spada


W światowym rankingu Country Brand Index 2012-2013,  wskazującego kraje o najlepszej marce i analizującego w tysiącach sondaży kategorie: jakość życia, usług, bezpieczeństwa, ochrony środowiska, a także zatrudnienie, przemysł, system prawny, sytuację polityczną, ekonomiczną i kulturalną państw, pozycja marki „Italia” spadła z roku na rok aż o 5 miejsc: z 10-ej  na 15-ą pozycję!

Jednym słowem, według obserwatorów i opinion leaders Włochy nie są już krajem, w którym opłacałoby się żyć i inwestować.
Jeśli dotychczas Włochy były ikoną „piękna natury, kultury, architektury, smaku, mody...” włoscy specjaliści od marketingu i promocji mają teraz dużo do zrobienia, żeby nie pozostały po nich tylko oklepane banały, które być może „działają”  automatycznie na turystów, ale już nie na inwestorów.

2 komentarze: