3 stycznia 2013

Strategiczne oferty i zniżki we Włoszech


W niektórych regionach Włoch już rozpoczęły się posezonowe przeceny (Sycylia, Bazylikata, Kampania), a w pozostałych oficjalnie zaczną się 5 stycznia.

fot.calabriaeconomia.it
Włoscy sklepikarze i menadżerowie sieci handlowych dwoją się i troją aby przyciągnąć klientów w coraz to oryginalniejszy sposób, i powetować 20-procentowe straty świątecznych obrotów. Handlowcy wprowadzają coraz bardziej agresywną politykę promocyjną.


W Mediolanie do 6 stycznia zawieszono opłaty za wjazd do centrum (tzw. strefy C). W Turynie wybrani (wierni) klienci zapraszani są na zniżkowe zakupy jeszcze przed 5 stycznia. Niektóre ogłoszenia proponują nawet hasło: Se arrivi con un’amica paghi uno e prendi due – „jeśli przyjdziesz z przyjaciółką, płacisz za jeden a bierzesz dwa”. A w sklepach w Rzymie pojawiają się zachęty w postaci poczęstunku dla pierwszych klientów, np. herbata miętowa i ciepły croissant...

Czy rzeczywiście taka zachęta wystarczy, żeby przyciągnąć tłumy coraz bardziej oszczędnych zakupoholiczek...?

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza